Сайт «Азовье» создан с целью популяризации литературы, поддержки творчества мариупольских авторов.
Присылайте свои произведения на нашу почту:
harakozpr@gmail.com

СОНЕЧКО БУДЕ ЗАВЖДИ


                                                  Віра СИЛЬЧЕНКО

                          СОНЕЧКО  БУДЕ ЗАВЖДИ

                                        (Єсе у віршах)

        Коли я ще дитиною була, спостерігала, як в хліба славетне сонце спать лягає,   як стадо з водопою йде, та пастушок на дудці грає. І так хотілося мені торкнутись сонечка рукою, що світить ясно вдалені...
      ...От раз стежиною вузькою пішла до сонечка сама.
       Було вже сонце низько-низько,то й думала, що воно близько, ще трішки і до нього я дійду. Мабуть делеко вже зайшла, навколо було тихо-тихо, пастух не грав в свою дуду...
          Аж ось до пагорба дійшла, хутенько піднялася на нього. О, Боже, що за лихо! Далеко знову сонечко було.
         У розпачі я там стояла, і що робити, вже й не знала. А сонце трохи ще виднілось, та раптом зникло, десь поділось. Мені здалося, що земля, мов велетенськая акула, червоне сонце проковтнула. Як гірко сльози я лила, жаль сонечка мені було. Чорного мороку крило уже торкалося землі. І страшно стало так мені. Про все на світі я забула, від розпачу і сліз я так стомилась, під кущиком тернини примостилась, та й міцно так заснула. Мене там матінка знайшла. До серця ніжно пригорнула  і, пестячи,  додому понесла. Я їй на вухо шепотіла, як сонечко рожеве земля назавжди з’ їла. Мене матуся цілувала, та лагідно казала:
          - Ну, що ти, доню, все не так. Сонце за довгий день стомилось, між небом і землею  примостилось в пухкий хмаринковий гамак.
          За ніч хмаринки віднесуть його на другий бік села, і рано-вранці зійде там, де стоїть старая верба, та й знов по небосхилу піде.
         -То що, хіба земля сонце не з їла? Матусю рідна, я б хотіла сама побачити все це, як сонечко рожеве зійде, розірве мороку сильце. Та усміхнулася матуся:
        - Це буде ранняя пора. Ще будеш ти, дитино, спати, як вся на світі дітвора.
          - Ні, ні ! Не хочу спати, а як засну, то розбуди, я хочу ранньої пори піти до сивої верби.
            - Ну, добре, - так сказала мати, - Ти спи, дитино, коло тебе, щоб не проспала, посиджу...
            ...Будила рано мене мама, навкруг ще темрява була, за руку ніжно мене брала та й повела на край села.
             А я тулилась до матусі, мені так боязно було. Лежала темрява на лузі, в дрімоті ще було село.
             Мов привіди, в широкім полі у купу збилися тополі, до мене руки простягли цієї темної пори, а там між вербною лозою якесь чудовисько темніло та все схопить мене хотіло…
             Лишились позаду страхи. З матусею на пагорбок зійшли. Там вдалині, як на долоні, безкрає поле розстилалось.
             Бриніли роси над травою, що я маленькою ногою збивала, вже в гаї птаха щебетала.
             Яке ж побачила я диво: з-під пагорбка джерельце  б'є, туман річну водицю пє, шепоче очерет ревниво. Ось золотії промінці крізь темряву пробилась, рожево-вогняні кінці в кудлаті хмари занурились.
             І так нечутною ходою на волю світло виривалось, світліло небо за вербою, угору сонце підіймалось.Тоді в матусі я питаю:
            - Хто сонце вранці умиває? Чи воно має гребінці, щоб розчесати промінці?
             - А вже ж, сонце купається в росі, а вітер чеше промінці, ретельно хмарки вибирає, тому так, доню, сонце сяє.
               Як я захоплено дивилась, як сонечко на світ  з'явилось, умите в ранішній росі, у всій своїй  красі.
             Від радісті я неньку цілувала, вона до себе пригортала та тихо так казала:
           - Ось бачиш, донечко моя, до сонця ти б ніколи не дійшла, воно так високо вгорі і ходить колом круг Землі...
          ... Полоще час роки, немов вітрила, на скронях в мене сивина, стару вербу вітри звалили, на цвинтарі матуся спочива, та в моїм серці ще жива та подорож, та радість - мої крила, коли я з ненею ходила на зустріч сонця край села.

Архив: